Tags
Links

Elementor Pro

CrocoBlock

Yoast SEO

Google Search Console

ניווט מהיר

מפת אתר מה זה? ואיך קשור קידום אתרים

מפת אתר מה זה? ואיך קשור קידום אתרים

מדריך מהי מפת אתר ולמה זה חשוב לאתר שלך ואיך זה משפר קידום אתרים והכי חשוב איך תיצרו אחת כזו בוורדפרס.
קיר עם ניירות המדמים את האתר ואת כל דפיו ואיך מפת אתר עוזרת לקידום אתרים

התוכן בהדרכה זו נכתב ע"י eliko.web.studio  בשביל לתת לכם הדרכה טובה ומדוייקת איך תייצרו מפת אתר לוורדפרס שלכם לבד ואיך זה יעזור לכם לקידום אתרים

The content in this guide was written by eliko.web.studio in order to give you good and accurate guidance on how to create a sitemap for your WordPress by yourself and how it will help you promote your website.

מהי מפת אתר | Sitemap

אני לא צריך לומר לכם כמה אתרים ישנם בעולם, וכמה נוצרים בכל יום שחולף, המון… אז למען השם איך מנועי החיפוש בעצם יכולים להביא לנו את כל העמודים שישנם בכל האתרים האלה? הם בנו מערכות (עכבישים) שסורקים את האינטרנט בכל זמן נתון וככה הם עוברים מקישור לקישור ומגיעים לכל העמודים שלאחר מכן הם מעבירים את הנתונים לגוגל שמאנדקס אותם בצורות שונות ומציג לנו אותם, המחפשים.

עכשיו, העכבישים האלה לא מצליחים להגיע לכל העמודים מכמה סיבות, לפעמים אין פשוט קישור שמוביל אליהם (בעיה מהותית בקידום אתרים) ולפעמים האנרגיות מופנות יותר למקומות אחרים, כך שיכול להיות מאוד שהאתר שלכם יתפספס איפה שהוא ויקח זמן לגוגל להגיע אל כל העמודים שבו.

אז מה עושים? Sitemap

ישנה דרך פשוטה לעדכן את גוגל אילו עמודים יש לכם באתר ואיפה הם נמצאים.. קוראים לזה מפת אתר. והיא באמת מפת אתר, כלומר המפה של כל מה שקורא באתר, העמודים ומה שנמצא מתחת להם, הפוסטים וכו'.

ברגע שאנחנו מייצרים אחת כזו, ומעלים אותה לגוגל, הוא יכול בקלות לסרוק ובעצם אנחנו מגישים לו את האתר שלנו על מגש מזהב ובמקום שהוא יזלזל בנו (כי למה להשקיע על אתר שולי) הוא יתחיל על פי מפת האתר לסרוק את האתר שלנו באופן קבוע וכל הקידום אתרים שלנו ישתדרג יופי.

איך יוצרים מפת אתר?

יוצרים אותה בוורדפרס על ידי תוסף Yoast SEO

תיכנסו לתוספים בלוח הבקרה של וורדפרס, ותחפשו Yoast SEO או שפשוט תסננו את הפופולריים, מבטיח לכם שהוא שם. תורידו אותו ותפעילו. לאחר מכן יתווסף לכם התוסף בסרגל הימני (גירסה בעברית) שבלוח הבקרה של וורדפרס.

רגע לפני כדאי שתדעו משהו, זהו התוסף הפופולרי ביותר ולדעתי גם המוצלח מביניהם שידאג לכם לכל מה שתצטרכו בתחום קידום אתרים, תשחקו איתו קצת ותבינו אותי. הוא יתן לכם את האופציה להוסיף מילת מפתח, ידאג לכם לMetatitle ועוד כמה שאתם צריכים, ישאג לתצוגה בפייסבוק והרשתות החברתיות ויחלק לכם גם ציונים אם עשיתם נכון או לא.. אז אם אתם מקדמים את האתר שלכם ולא מעבירים לחברת קידום אתרים חיצונית, זה התוסף בשבילכם,,, ונחזור לעניין.

תעמדו על שם התוסף, ובתפריט משנה שיפתח תיכנסו להגדרות ותגללו עד לחלק של API. הריבוע האמצעי נקרא מפות XML תפעילו את האפשרות (אם היא כבוייה) ותלחצו על הכפתור יצירת מפת אתר בפורמט XML. נפתח לכם לשונית חדשה בדפדפן.. מזל טוב, זוהי מפת האתר שלכם. פורמט XML (eXtensible Markup Language) הוא בעצם שפה שמציגה מידע טקסטואלי.

המפה (באופן כללי) מציגה קישורים בצורה היררכית שבתוכם ישנם עוד קישורים שקשורים אליהם בצורה היררכית. לדוגמא: https://elikod.co.il/page-sitemap.xml, מציג את הקטגוריה של כל העמודים באתר שלי ואם אני אלחץ על הקישור אני אראה את כל העמודים שלי באתר וכן על זה הדרך.

מה תוכלו לעשות עם מפת האתר עוד לפני גוגל

שמפת האתר פרוסה בפניכם, אתם תוכלו לדעת איזה עמודים מוצגים לראווה וגוגל בעוד רגע שנעדכן אותו, יראה אותם. מי שכבר ראה את המדריך שלי "SEO איך לעשות זה טוב ולבד" מבין שאנחנו לא מעוניינים להראות לגוגל הכל, ישנם עמודים שאנחנו רוצים להסתיר ממנו. או למשל דרך מפת האתר נוכל לבחון את ההיררכיה שקיימת באתר שלנו והאם בצענו אותה נכון. בקיצור מפת האתר שימושית לכל נושא קידום אתרים ובלעדיה יהיה לנו יותר קשה.

איך מעדכנים את גוגל במפת האתר שלנו

גוגל בנתה פלטפורמה פשוטה אך חכמה שנקראת Google Search Console שדרכה תוכלו לעדכן את גוגל במפת האתר שלכם.

בעמוד הראשון, יהיה לכם כפתור כחול "קדימה מתחילים" לחצו עליו ותתבקשו להיכנס לחשבון שלכם בגוגל כמובן ומיד לאחר מכן תתבקשו להוסיף נכס (כלומר האתר שלכם) תכניסו בצד ימין תחת הכותרת "דומיין" את שם הדומיין שלכם בלי תוספת, כלומר elikod.co.il.

Google Search Console הוספת נכס

גוגל יעביר אתכם לאימות של בעלי הדומיין… בכל אופן, גוגל רוצה לדעת ששלכם באמת האתר. אז כדאי לכם להיות אלו שמנהלים את שורות הDNS ואם אתם לא יודעים בכלל מה זה, אז תשאלו את מי שפיתח לכם את האתר ושהוא יכניס בתוך שורות הDNS את שורה מספר 3 שגוגל מביא לכם. לאחר שעדכנתם את שורת הDNS, תלחצו על כפתור אמת ובעיקרון זה אמור לעבוד מיד.. אם לא תמתינו קצת וזה יעבוד, מבטיח.

זהו אתם בפנים. תסתכלו בתפריט מימין, יש לכם את האפשרות Sitemaps, תלחצו עליה.. ובשדה הוספת sitemap חדש תעתיקו את שורת הכתובת של הSitemap שלכם, זאת שהתוסף Yoast SEO פתח לכם, זוכרים?!

מאותו הרגע, גוגל מתחיל לסרוק את האתר שלכם. ויש לכם בנוסף לזה המון אפשרויות במערכת Google Search Console, תוכלו להסיר עמודים שאונדקסו בגוגל, או לראות את הביצועים של האתר שלכם בחיפוש הגולשים באינטרנט לפי חודש אחרון, שלשה חודשים ועוד. בקיצור תהנו, מתוקים..

סוד קטן, יש מפת אתר שחשובה לא פחות לקידום אתרים

נכון, מפת האתר שדיברנו עליה, מעולה לגוגל ודואגת לקידום אתרים הרבה יותר מועיל ומדוייק.

אבל ישנה עוד אחת מעולה ונצרכת לא פחות והיא מפת אתר לגולש (וגם לגוגל). הרי הגולש לא יכול להגיע לקישור שיצר עבורנו Yoast SEO וגם אם הוא יכנס,, איך אומרים, לא נעים.. לכן תיצרו עבורו גם מפת אתר שיהיה לו ולגוגל פשוט קל יותר לנווט באתר שלכם ולהבין מי נגד מי.

אז, תוסיפו (בעיקר אתם אתרים גדולים) מפת אתר לגולש ושיהיה בה את כל הקישורים לאתר מסודרים לפי קטגוריות ותתי קטגוריות.

איפה מפת האתר צריכה להיות? בפוטר, בעמוד נפרד, זה לא באמת משנה העיקר שהגולש ידע איך להגיע אליה בקלות.

0 0 votes
דירוג מאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 הערות
Inline Feedbacks
View all comments
מדריכים ומאמרים קשורים
eliko.web.studio
טיפים וכלים לתוכנת אילוסטרייטור.. כל מעצב גרפי מכיר.. טיפים וקיצורי דרך מעניינים ואפילו כלים וחידושים.. תשמרו את הקישור לא תתחרטו🤪🤪
eliko.web.studio
מפתחי ומעצבי אתרים צריכים המון פעמים אייקוני אימוג'י שונים. והפתרונות הם אפליקציות למיניהם.. אז לא עוד מבחר אימוג'י בשיטת העתק הדבק בלבד
LEMON
גם לכם נמאס מהבאג באלמנטור שמוסיף רווח מיותר בווידג'ט "עורך הטקסט"? ככה תסירו אותו פעם אחת בכל האתר | קוד CSS
eliko.web.studio
רוצים לבצע SEO לבד? אם אתם לא מעוניינים לשלם אלפי שקלים בחודש ואתם מוכנים ליצירת קידום אורגני לאתר שלכם באופן מדוייק עבור מנועי החיפוש, זה המדריך המלא עבורכם,, אז בהצלחה..
SAVVY
אין מפתח אתרים שתוהה מדוע וורדפרס לא מוסיפים אפשרות שכפול לעמודים או פוסטים, הרי זה דבר נצרך באופן ברור. אז קחו שתי דרכים לעשות את זה בעצמכם
Farjana Rashid
יצירת צבעים מרובים לרקע גרדיאנט תוך שימוש בטריק מעניין באלמנטור פרו ובהוספת שורת CSS אחת. רקע שמשדרג אתרים

תודה שאישרת את הצעת המחיר!

לא צויין כתובת מייל

סך תשלום ראשון (מקדמה) 30% מסכום העסקה הינו:

בפרוייקטים של עיצוב גרפי או/ו פרוייקטים שלא עולים מעל לסכום של 2000₪, התשלום לא יתחלק לפעימות אלא התשלום יושלם בפעימה ראשונה או יתחלק לשתי פעימות על פי הסיכום בטלפון או בהודעות

העברה בנקאית

בנק – ONE ZERO (18)
סניף – ראשי (001)
חשבון – 202003116
ע"ש – אליהו כהן

תשלום באפליקציות

bit/PayBox
במספר טלפון 0503528688