scroll
SEO איך לעשות זה טוב ולבד

SEO איך לעשות זה טוב ולבד

רוצים לבצע SEO לבד? אם אתם לא מעוניינים לשלם אלפי שקלים בחודש ואתם מוכנים ליצירת קידום אורגני לאתר שלכם באופן מדוייק עבור מנועי החיפוש, זה המדריך המלא עבורכם,, אז בהצלחה..
SEO

התוכן בהדרכה זו נכתב ע"י eliko.web.studio בשביל לתת לכם את ההדרכה הטובה והמקצועית ביותר לseo ושתוכלו לעשות את הכל לגמרי לבד ובלי הוצאות כספים מיותרות

The content in this guide was written by eliko.web.studio in order to give you the best and most professional seo training so that you can do everything completely by yourself and without unnecessary financial expenses.

מבוא קצר

תקשיב.. מקדמי אתרים יש בכמויות בשוק, ובמיוחד היום שקורסים ללמידת קידום אתרים/אורגני וSEO צצים כמו פטריות אחר הגשם ולפעמים במחירים מצחיקים (גם התוכן שנלמד בהם, תאמין לי, בדקתי). אבל מי שכבר ניסה לקבל שירות בתחום, הבין טוב מאוד שלא הכל וורוד.

למצוא איש מקצוע אמין ומקצועי שיתן עבודה כמו שאומרים. מאוד קשה.. כמו בהרבה תחומים גם בתחום הקידום יש המון שרלטנים. ואם כבר מצאתם איש מקצוע איכותי וטוב.. אז הוא גם יודע מה הוא שווה, ולכן המחירים שתשלמו יהיו בהתאם (לגמרי הגיוני, אבל לא תמיד יש לכם את האפשרות במיוחד שאתם אולי בהתחלה)

אז אוקי, יש דרך נוספת, תלמדו SEO לבד. תפתחו יוטיוב, תפתחו קצת מדריכים ויאלה לעבודה.. אז ככה, בדקתי ולא כל כך מצאתי. כלומר יש כאלה, אבל לא כולם מקיפים את הכל או שבכלל הרבה מהם בשפה האנגלית וגם ככה אתם שוברים שיניים בכל המושגים החדשים.

אז מה עשיתי? פשוט מאוד, כתבתי עבורכם מדריך שכמובן אני אעדכן באופן קבוע. אבל הרעיון שבו, א. הוא בשפה העברית וכמה שיותר מופשטת עבור מי שלא שולט במונחים המקצועיים של קידום SEO. ב. אני מחלק את המאמר לפי נושאים וככה יהיה לכם קל יותר לבצע את הדברים בסדר כרונולוגי מסודר. אז שיהיה לנו בהצלחה, ממריאים…

מה זה בכלל SEO?

אני לא רוצה להאריך בפסקה הזו, כי את זה באמת אתם יכולים להסתכל במיליון מאמרים שפזורים באינטרנט. אז כאן אני אכתוב את ההגדרה הכי מדוייקת לSEO.

גוגל מעוניין בדבר אחד בלבד: לספק עבור הגולשים שלו את התוצאות המדוייקות והנכונות ביותר בתמורה לחיפוש שלהם. זהו…

אז מה זה SEO? לדאוג שהעמוד או האתר שלכם יהיו התוצאה הטובה ביותר עבור החיפוש של הגולש שהגיע אליכם…

אז לאחר מחקרים ובדיקות ועדכונים, גוגל יצר ויוצר כל הזמן רשימות של דברים שאתה תצטרך לעשות אותם באתר שלך והם אלו שיצביעו לגוגל שהתוכן והאתר באופן כללי הם תוצאה מדוייקת. מה זה כולל? בוא נלמד.

קצת למידה ובדיקות ראשוניות

בדיקת תשתית האתר לSEO

  • ותק הדומיין
    יש משמעות די גדולה לוותק הדומיין, דומיין שכבר כמה שנים על הכביש מן הסתם שגוגל מכיר אותו והם כבר חוו ביחד דבר אחד או שניים. לפעמים זה טוב, היות ואני יכול להשתמש בקידום האורגני שכבר נעשה באתר בעבר, לצרכים שלי. לדוגמא אני אשתמש במילות המפתח שכבר קודמו וכדו'. אבל לפעמים זה קצת מבאס, כי אם לדומיין היה עבר לא כל כך מפואר או שיש בתוכו כתובות שכבר לא פעילות או בעיתיות מכל מיני סיבות, אז אני צריך להחליט אם לסדר או למחוק מהמערכת של גוגל את הנתונים. בקיצור הבנתם… אז כדאי לבדוק את ההיסטוריה של הדומיין.
    איך בודקים? טוב ששאלתם, כאן: האתר המקיף ביותר בעניין או באתר הזה (חמוד לא יותר מידי) או באופציה הדומה.
    בקיצור הבנתם, חפשו בגוגל: Domain age ותקבלו רשימה, אבל האופציה הראשונה שהבאתי פשוט מקיפה יותר ותוכלו דרכה לראות איך האתר היה נראה בתקופות אחרות.
  • פקודת site
    אם תכתבו בכתובת הדפדפן: site:elikod.co.il. אתם תופתעו לגלות שהחיפוש יביא לכם את כל רשימת העמודים שקיימים אצלי באתר (ולא יביא לכם שום תוצאה אחרת מלבד האתר שלי) ככה בעצם תוכלו לראות את כל העמודים שקיימים באתר אותו אתם מעוניינים לקדם (כמובן תחליפו את הדומיין בשלכם).למה זה טוב? בשביל שתבינו כמה עמודים מאונדקסים אצל גוגל, עוד רגע אתם תיכנסו לנבכי האתר, בכדי להגיע לSEO מוצלח כדאי מאוד שתראו תמונה רחבה יותר מה גוגל מכיר באתר. ולתוצאות יהיו השלכות בהמשך.

בדיקת האתר והמבנה שלו

  • סקירה של האתר
    אתם תצטרכו בשלב הזה לסרוק את האתר.. אבל מה זה אומר? למען השם… הנה אני מסביר.. אמנם יש כמה כלים שאנחנו נשתמש בהם בשביל לגלות דברים על האתר, אבל כדאי מאוד לעשות בנוסף סקירה מלמעלה בשביל לקבל את הרושם (אל תשכחו שאתם אלו שהולכים להפוך את האתר הזה לחוויתי עבור הגולשים שלכם) אתם אלו הראשונים שצריכים לחוות אותו בצורה מיטבית.
    בנוסף. כבר בסריקה הזו אני רוצה שתגלו אם ישנם בעיות כלשהם שאתם אמורים לסדר בהמשך. מה הם הבעיות, אני תיכף אכתוב..
    • בדיקת שינוי url ושמות עמוד – האם שאתם עוברים עמודים בעמוד, כתובות הurl משתנות? האם השם של העמוד שכתוב על בהלשונית בדפדפן משתנה? זה חשוב כי, אולי בכלל האתר הזה בנוי בכמה עמודים בודדים וכל המשחק הפנימי של מעברים ותפריט זה רק להצגה.. גוגל לא אוהב את זה… גוגל בכל מה שקשור לSEO אוהב עמודים.. בנוסף, אם יש הרבה עמודים, יש לי את המקום בכל עמוד להגיד מילת מפתח מסויימת ולקדם אותה, מה שאני לא יכול לעשות בעמוד אחד.



    • בדיקת קישורי האתר – תעמדו על כפתור (בלי ללחוץ) או על התפריט, ותסתכלו בפינה בימנית של המסך למטה, האם אתם רואים את הכתובת של קישור הכפתור? אם לא,, זה אומר שהאתר בנוי בטכנולוגיות שמאוד קשה אם בכלל לקדם אותם בגוגל..

    • ההירכיה של האתר, טובה/ברורה? – שאתם נכנסים לאתר האם אתם יכולים להבין מי נגד מי? אתם יכולים לדעת אילו קטגוריות ראשיות יש? אילו עמודים,, מצליחים לנווט בצורה טובה באתר או ש…. אם לא,, יש הרבה מה לסדר כי גם גוגל לא מבין.. זכרו! גוגל עובד על קישורים (בשונה מתוכן דינמי) וגוגל מנווט באתר דרך הקישורים, אם זה מובן לכם ואתם יודעים על מה ללחוץ בכל רגע נתון בשביל להמשיך לסייר באתר,, אז גם גוגל יודעת כנראה. 
    • חזרה לעמוד הבית תקינה – לפעמים לא. יש הרבה אתרים שאין חזרה ברורה לעמוד הבית,, גם גוגל לא יודע איך.. בנוסף, יש אתרים שיש להם עמוד הבית משני.. ולפעמים מסיבה כלשהי הם מפנים אליו במקום לעמוד הבית שנמצא בכתובת הדומיין של האתר.
    • האם יש תוכן מוסתר באתר – איך בודקים? תעמדו על העמוד ותלחצו במקלדת ctrl+a זה יסמן לכם את כל התוכן שבעמוד.. אם הוא סימן בצבע תוכן שאתם לא רואים אותו בפועל, כנראה יש פה תוכן מוסתר.. טפלו בו.. גוגל רואה.

  • בדיקות על ידי כלים מיוחדים
    בשלב הזה, נעשה כל מיני בדיקות, בשביל לוודא מה אנחנו צריכים לתקן לפני שאנחנו לומדים איך מתקנים. ועל ידי כלים מקצועיים שעושים לנו את העבודה. ופה חשוב להדגיש,, נכון שאותם כלים עושים לנו את העבדוה שכביכול כבר עשינו בסקירה שלנו את האתר.. אבל אל תוותרו על הבדיקה שלכם בגלל שני דברים: 1. זו החוויה האמיתית ביותר של הגולש.. כי כמו שאתם חווים אותה ככה הוא יחווה אותה. 2. אתם יכולים לגלות עוד דברים שהכלים המקצועיים לא יגלו כי זה לא לפי "הספר" אבל הם כן מפריעים לגולש (לכם) ובסוף רק דבר אחד משנה את התמונה והוא: החוויה של הגולש את האתר.
    • google Search Console – כלי של גוגל שתוכלו להשיג דרך הקישור הזה. ואם אתם לא יודעים איך google Search Console עובד. אז תיכנסו למאמר הזה ותגללו קצת ותראו איך מוסיפים אתר למעקב בgoogle Search Console ועוד.
      ושם תוכלו לראות את מספר העמודים שמאונדקסים על ידי גוגל. ואחרי שעשינו כבר פקודת :site, נוכל גם להשוות את כמות העמודים.
    • site map – מפת האתר אמורה בעיקרון להיכנס לתוך google Search Console ודרכה גוגל נעזר גם להכיר את האתר שלכם. זה הזמן גם לבדוק אותה אחרי שראינו מה גוגל מאנדקס ולכתוב לעצמנו, מה נרצה למחוק מה נרצה לשנות. במפת האתר גם נוכל לראות בדיוק את ההירכייה של האתר אם היא טובה או שיש מה לשפר.. איך יוצרים site map (מפת אתר) כל זה במאמר הזה.
    • Screaming Frog – או בעברית הצפרדע הצורחת.. היא תוכנה שאתם מתקינים אותה על המחשב שלכם דרך הקישור הזה וברגע שאתם מכניסים בשורת הurl את דומיין האתר, אתם תראו בגדול את כל מה שגוגל רואה.. התכנה הזו מדמה את העכביש של גוגל שסורק אתרים. תוכלו לגלות האם יש alt / title על תמונות? האם הקישורים טובים? ועוד המון נתונים טובים.. בעצם הכלי הזה יתן לכם יכולת יותר טובה לאבחון האתר. ובקישור הזה, תוכלו ללמוד יותר מה ואיך סורקים את האתר בתוכנה הזו (אבל תאמינו לי, אין צורך.. זה פשוט).

מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים

מה זה מילות מפתח ואיך עושים את זה

  • מחקר מילות מפתח נועד לדבר אחד. בשביל לבדוק מה הגולשים מחפשים בתחום שלי ולאחר שמצאתי את כל האפשרויות, נשאר לי לבדוק מה משתלם לי יותר לקדם ומה לא. לדוגמא: אם אני מוכר חליפות. אז ודאי לי שאת המילה חליפות אנשים ודאי מחפשים ואולי הכי הרבה. אבל מסתבר שלא כדאי לי לקדם את המילה הזו מכמה סיבות: 1. אם אנחנו מדברים על קידום ממומן (אולי נרצה לאחר מכן לעשות אותו) גוגל יבקש הרבה כסף על כל לחיצה היות ואנשים מחפשים את זה בכמויות גדולות. 2. בקידום אורגני יש לנו המון מתחרים,, נצטרך לעבוד קשה ואולי גם לא נצליח בסוף.

    בעצם אנחנו נרצה מילות מפתח שמצד אחד, יש להם הרבה חיפושים בחודש אבל מצד שני יש להם קצת תחרות. לדוגמא: חליפות יוקרה בירושלים. הבנתם את הרעיון, נכון?!

    לציין! שכל מה שאמרתי עד עכשיו הוא נכון אבל לא מדוייק, כי תמיד יש יוצא מן הכלל,, ולפעמים אנחנו כן נרצה לקדם גם מילה שהיא פחות אטרקטיבית מבחינת התחרות אבל ברגע שאני מקדם אותה, היא עוזרת לי בקידומם של מילים אחרות שאני מקדם. לדוגמא: המילה חליפות היא מסתבר בעלת תחרות גדולה אבל היא תעזור לקדם תנועה אלי לאתר אם אני מקדם אותה בנוסף לקידום הביטוי חליפות יוקרה בירושלים. המושג הזה נקרא בשפה המקצועית "זנב ארוך" היות והביטוי חליפות יוקרה בירושלים הוא בעצם זנב ארוך של המילה חליפות..

    ועוד משהו.. לפעמים הביטוי "זנב ארוך" יהיה לא פחות אטרקטיבי ואולי במהלך תקופות בשנה אנחנו נגלה שהוא אפילו עולה בתוצאות מעל הביטוי הראשי.. ולכן שווה מאוד להשקיע בביטויי זנב ארוך מעבר לזה שאסטרטגית אולי כן נבחר לקדם גם את הביטוי הראשי.

    אבל בכל אופן, אנחנו כאן כדי לעשות את העבודה בצורה טובה ועם הזמן אתם תלמדו לזהות את התחושה של כל הנושא יותר לעומק ותשתפרו בהתאם.

    איך מוצאים מילות מפתח:
    לפני כן אני רוצה לומר שבניתי עבורכם קובץ אקסל להורדה כאן,  שמסודר לפי מה שתצטרכו במחקר מילות מפתח.. וכל מילה גם הפחות רלוונטיות אתם תכניסו לשם. בקובץ עצמו יש הוראות איך למלא את הנתונים כדי שבסוף תגיעו למקסימום מילות מפתח עבור הקידום של האתר, ואז תחליטו את מה לקדם, כמה לקדם וכו'. אז איך מוצאים מילות מפתח עבור הקידום שלנו.

    • דברו עם בעל העסק – הרי הוא בעל העסק, הוא יודע בדיוק מי הם הלקוחות שלו ומה הם מחפשים (בתקווה שכן).
    • השלמה אוטומטית בגוגל – אם תכתבו למשל את המילה חליפות ותעצרו… גוגל יפתח לכם אופציות להקלדה.. שהם בעצם מכלול של חיפושים שאנשים מחפשים.. או שתכתבו חליפות ותלחצו אנטר, ואז תרדו להמשך העמוד, תראו שגוגל מוסיף "חיפושים נוספים" שזה בעצם גם חיפושים (יש אומרים פופלאריים) באותו התחום.


    • תחקרו אצל התמחרים – אם תחפשו באתרים של המתחרים אתם תגלו את הקטגוריות הראשיות שלהם.. או שתעשו סתם חיפוש חליפות, ותראו את התוצאות, מה יצא, מה המתחרים שלכם קדמו על פי הכותרות של העמודים,, הבנתם?!
    • זוכרים :site – תחפשו ב :site  בדומיין של המתחרים.. תראו את כל העמודים שלהם ותוציאו משם מילות מפתח שהם מקדמים.
    • מתכנן מילות המפתח של גוגל – הכלי הזה יתן לכם לחקור כל מילת מפתח ולהביא לכם תוצאות ברורות כמה חיפושים נעשו על הביטוי וכמה תחרות יש לו ועוד ועוד.
      אבל! וזה אבל גדול. גוגל היום מקשים על מי שאין לו קמפיין שהוא משלם עליו פתוח, אם אין לכם, גוגל תציג לכם חיפושים מ ועד.. ומניסיון זה ממש לא מדוייק.. למשל על כמות חיפושים של 2600 הם יציגו לכם מ 1K – 10K. בזמן שאם יש לכם קמפיין פעיל אתם תקבלו את המספר המדוייק שהוא 2600 וזה מאוד מאוד רחוק מ 10K.
      אז תצטרכו להיכנס לחשבון ולהפעיל קמפיין אפילו בסכום קטן בשביל לקבל נתונים מדוייקים. אבל בכל אופן גוגל הוא כלי טוב ונוח ואם אתם מעוניינים בנתונים טובים זו הדרך.

      כלים נוספים – (אבל שוב הטובים בתשלום).. למשל הכלי הזה יתן לכם סקירה.. או הכלי המעולה הזה שהו בחינם.. ויש עוד מלא.. פשוט תחפשו בגוגל כלי למחקר מילות מפתח והוא כבר יעשה לכם את העבודה.


מחקר המתחרים לSEO

  • למען האמת אתם כבר די יודעים מה לעשות, המטרה לבדוק את המתחרים שלכם היא בעצם להבין מול מה אתם עומדים, לצורך העניין בדקתם והמתחרה שלכם מחזיק כאלף עמודי פורטל ומאמרים באתר, אתם מבינים שהסיכוי שלא להתקדם בגוגל הרבה יותר גבוה (בתקווה שהוא עושה את העבודה כמו שצריך) אז יש חשיבות לבדוק את המתחרים ולדעת איפה אנחנו צריכים לשפר, איפה לעלות מעליהם ואיפה פשוט לוותר ולדבוק באסטרטגיית קידום טיפה שונה.

אז איך בודקים את המתחרים: (לציין! הכנתי לכם קובץ Excel להורדה כאן כדי שיהיה לכם קל להזין נתונים)

  • כנסו לאתר של המתחרה – תסתובבו קצת, תבדקו כמה קטגוריות יש לו, מהם מקורות התוכן שלו,, האם זה בלוג או שאולי ריבוי פרוייקטים או מוצרים.. תבדקו מול מה אתם נלחמים.
  • כמות קישורים נכנסים – באתר MAJESTTIC תוכלו לבדוק כמות קישורים שיש לאתר המתחרה ובחינם.
  • וותק האתר – זוכרים את האתר web.archive למדנו עליו למעלה בשביל שנדע כמה וותק יש לאתר שאותו אנחנו רוצים לקדם,, אז עכשיו תשמשו בו בשביל לרגל על המתחרים.. ותדעו כמה זמן האתר של המתחרים קיים.
  • פקודת :site – והבדיקה המחוייבת זה לראות כמה עמודים מאונדקסים אצל גוגל.. ושוב כל הבדיקות הם להוסיף כמה שיותר מידע שתגלו בשביל לדעת איפה להשקיע יותר ואיפה להבין את התחכום שעל פיו תפעלו.
  • רשתות חברתיות – אילו רשתות חברתיות יש למתחרה שלי וכמה תנועה יש לו משם,, אם כמות העוקבים/חברים גדולה,, אז כנראה יש לו משם תנועה. ובשלב הזה חשוב לנו לדעת את זה כדי שנדע בהמשך מה אנחנו עוד צריכים לעשות לקידום אצלנו כי אנחנו לא יכולים לקדם ולקדם ולא לקיים אינטרקציה משמעותית עם הדרכים הנכונות של התחום שלנו.

מתחילים ליצור SEO

תגיות Meta

ישנם המון תגיות meta שצריכות להיות באתר.. אבל מתוכם יש כאלו שהם מאוד חשובות ומשמעותיות בקידום SEO לעומתן האחרות חשובות גם, אבל מי שצריך לדעת אותם יותר אלו מקדמי אתרים מקצועיים.. להלן מספר תגיות שאתם תצטרכו לסדר אותם:

  • תגית כותרת |  meta title – בכל עמוד אינטרנט חייב שתיהיה תגית html שנקראת title (כותרת). והכותרת הזו צריכה להיות בהיררכיית הכותרות, הגבוהה ביותר דהיינו תגית H1.
    מה הכללים שלה – הכותרת הזו צריכה להיות בהיררכיית הכותרות, הגבוהה ביותר דהיינו תגית H1. כמו כן, הכותרת H1 צריכה להיות פעם אחת בעמוד בלבד. והיא צריכה להיות כזו שבשתיים שלש מילים אנחנו אומרים לגולש מה התכלית של העמוד ובזגנון מעניין שימשוך אותו להמשיך לקרוא או להיכנס (הכותרת מוצגת בתוצאות החיפוש של גוגל). אה והכי חשוב, אל תשכחו לכלול את מילת המפתח שאותה אנחנו רוצים לקדם דרך העמוד הזה.
    איך יוצרים אותה – פשוט מאוד, אם אתם בונים את העמוד ע"י וורדפרס, ברגע שתכתבו את השם של העמוד זו הכותרת, מה שתצטרכו לעשות זה בזמן שאתם מוסיפים את הכותרת לעמוד בעריכה (אלמנטור וכדו') תתנו לכותרת תגית html של H1.

  • תגית תיאור | meta description – כמו בכותרת בכל עמוד צריכה להיות תגית תיאור של העמוד.
    מה הכללים שלה – התוכן שלה יוצג בתיאור בתוצאת חיפוש, אז תשקיעו בשביל שיכנסו אליכם. בנוסף תטמיעו בה באופן טבעי את מילת המפתח שמקודמת בSEO.
    איך יוצרים אותה – בשביל ליצור אותה ואת הבאה אחריה (ואת האמת את רוב התגיות), הדרך הכי טובה תיהיה דרך תוסף וורדפרס YOAST SEO. ובקישור כאן תלמדו איך להשתמש בתוסף הזה.
  • תגית מילות מפתח | meta keywords – בעצם בתגית הזו מגדירים את מילת המפתח או במילים אחרות את ההגדרה המדוייקת לתוכן העמוד ודרכם נקודם בגוגל כי זה התוכן עבור תוצאות החיפוש. (לציין! שגוגל הודיעו לפני כמה שנים שהתגית הזו לא רלוונטית יותר ואין לה כל משמעות.. אבל כדאי לא לקחת סיכון וכן להוסיף אותה ולגרוע זה לא גורע)
    איך יוצרים אותה – כמו שכתבנו למעלה הדרך הכי טובה תיהיה דרך תוסף וורדפרס YOAST SEO. ובקישור כאן תלמדו איך להשתמש בתוסף הזה.

ישנן עוד תגיות meta חשובות כמו שכתבתי למעלה כדוגמת: meta language / תגית Robots / תגית canonical. אבל לזה אני אתייחס במאמר אחר ואביא את הקישור אליו כאן.

תגית ALT

לכל תמונה אמורה להיות תגית ALT אתם יודעים למה? כי גוגל לא יודע לראות תמונות, הוא יודע לקרוא טקסט… ואז הוא מגיע לתמונה ולא יודע מה יש בה… אבל מה זה חשוב בכלל? או.. תחשבו על בעלי מוגבלות מסוגים שונים.. חשבתם?! זהו שהם לא יכולים לראות תמונות והם יכולים דרך תוכנה מיוחדת לקרוא טקסט… אה ועוד משהו. לפעמים התמונה לא נטענת טוב ואז מוצג לגולש רק הטקסט האלטרנטיבי (ALT).. זהו.. בגלל זה לגוגל חשוב מאוד שתכניסו תגית ALT ואם לא, הוא פשוט יגרע ממכם נקודות SEO.

ועוד דבר, תמונה עם תגית ALT עוזרת למנועי החיפוש להבין שהתמונה מחזקת את הנאמר במאמר ואז הקידום הרבה יותר יעיל.

אז ככה, לתמונות יש כמה דברים שתצטרכו להוסיף בשביל שהתוכן יהיה עם אופטימיזציה טובה.. וזו הרשימה:

  • טקסט אלטרנטיבי | תגית ALT – כמו שכתבנו עוזר לבעלי מוגבלות ועוזר לגוגל להבין מה תוכן התמונה והאם זה מחזק את תוכן המאמר.
  • כותרת התמונה – הכותרת תוצג לגולש בtooltip (בועת עזרה) ובא יתואר בכמה מילים תוכן התמונה.

אז איפה מכניסים את כל מה שכתבתי? פשוט מאוד.. תעלו תמונה לוורדפרס, תיכנסו לקובץ ובצד שמאל (בגירסת העברית) יהיה לכם הכל..

היררכיה באתר

הנושא של היררכיה נכונה באתר, הוא חשוב מאין כמותו, מדוע? תחשבו שאתם נכנסים לסופר, ובמקום שיהיה טורים מסודרים לפי קטגוריות ובמקום שיהיה מדפים שהמוצרים מונחים עליהם בצורה יפה ומאורגנת. כל המוצרים יהיו בתוך ארגזים אחד על השני והמלפפון חמוץ יהיה ליד המקרר של הדגים.. מה אתם אומרים? ממשיכים לקנות או שמחפשים סופר אחר? אז זהו, אתר אינטרנט הוא בדיוק כמו סופר לא משנה באיזה תחום הוא עוסק והאם הוא בכלל אתר סחר,, הוא חייב להיות מסודר בשביל בהגולש יהיה לו קל להתמצאות ולהבין לאן הוא ממשיך.

אז אם אתם מוכרים חליפות ויש לכם חליפות לגברים וחליפות לנשים, אז תיהיה קטגורייה לגברים וקטגוריה לנשים.. ובתוך קטגוריית הגברים יהיו גם תתי קטגוריות, חליפות צמר וחליפות פוליאסטר וכן על זה הדרך..

הגולש אמור להיכנס לאתר ולהבין באופן כמעט מיידי לאן הוא פונה כדי למצוא את מה שהוא מחפש, ויותר מזה, איך הוא חוזר אחורה. בקיצור הבנתם, אני בטוח.

תפריטים באתר

עוד מאותו דבר, וכמו הסיבה שאנחנו צריכים היררכיה נכונה לאתר, ג״כ נצטרך תפריטים מסודרים לאתר שמובילים את הגולש לכל פינות האתר אם יכולת לחזור.

ואל תשכחו, גוגל הוא בדיוק הגולש הזה.. והוא יודע לעבור רק עם קישורים,, ולכן התפריטים כל כך חשובים.

בנוסף, לתפריט המוכר לכולם, ישנם כמה סוגי תפריטים שמאוד כדאי לשים לב אליהם ולדאוג להם:

  • תפריטי פוטר (כותרת תחתונה) – גם הגולש וגם גוגל ישמחו לדעת שבסופו של כל עמוד יש ג״כ תפריט שדרכו הם יכולים להמשיך את הגלישה, ולא יצטרכו לגלול עד למעלה בחזרה.. בנוסף, התפריט שבפוטר יהיה שימושי לציון מגוון הקטגוריות שיש לנו באתר אם אנחנו רוצים לשמור על הנראות של האתר ובחלקים העליונים יהיה אולי פחות יפה להניח את כל הקישורים. אז התפריט שבפוטר הוא אחלה מקום בשביל זה.
  • תפריט בלוג – כדאי לשים בתוך הפוסטים שבבלוג שלכם תפריט צג או מאמרים מקושרים בשביל שיהיה נוח לעבור אליהם בקלות מבלי לחזור אחורה. וכנ״ל למוצרים.

החשיבות של פירורי לחם בSEO

פירורי לחם הם שורת תפריט קטנה שנמצאת על פי רוב בראש עמודי הבלוג באתר (לפעמים בכל העמודים) ובעצם מציינת את הנתיב של האתר לגולש, איך הוא בדיוק הגיע עד לכאן ואיך יוכל לחזור.. יש לפירורי הלחם חשיבות גדולה ובדיוק מאותה הסיבה שלהסעיפים הקודמים, תפריטים והררכיה נכונה.

בנוסף, גוגל בשנים האחרונות מכניס את פירורי הלחם בעמוד התוצאות שלו, אז זה לגמרי מגניב ומשפר SEO אמנם לא קריטי, אבל לגמרי עוזר.

היררכיה באתר

פירורי לחם הם שורת תפריט קטנה שנמצאת על פי רוב בראש עמודי הבלוג באתר (לפעמים בכל העמודים) ובעצם מציינת את הנתיב של האתר לגולש, איך הוא בדיוק הגיע עד לכאן ואיך יוכל לחזור.. יש לפירורי הלחם חשיבות גדולה ובדיוק מאותה הסיבה שלהסעיפים הקודמים, תפריטים והררכיה נכונה.

בנוסף, גוגל בשנים האחרונות מכניס את פירורי הלחם בעמוד התוצאות שלו, אז זה לגמרי מגניב ומשפר SEO אמנם לא קריטי, אבל לגמרי עוזר.

מפת אתר לגולש

מומלץ מאוד להכניס באתר (בעיקר באתרים גדולים) מפת אתר לגולש. כלומר, את עץ האתר עם כל הקישורים שבו לפי ההררכיה הנכונה באתר.. המפת אתר עוזרת מאוד לגולש להתמצאות באתר ומקילה עליו מאוד..

אני למשל שנכנס לאתרים גדולים כדוגמת זאפ או יש 2, הרבה מן הפעמים אני הולך למפת האתר שלהם ומשם מגיע הכי מהר למקום שאותו אני מחפש (תנסו את זה)

איפה מפת האתר צריכה להיות? זה לא באמת משנה העיקר שהיא תיהיה מסודרת ובמקום מסודר ומובן.

מחיקת קבצים מיותרים

תגידו אתם משאירים פחי זבל ליד הכניסה לבית. לא, נכון? אז אין שום סיבה שתמחקו עמודים ופוסטים או שהעילתם תמונות ואתם לא מעוניינים בהם, אין סיבה להשאיר אותם בפח של האתר, תמחקו אותם. א. זה יעשה לכם אור בעיניים (בעיקר תמונות מיותרות) אבל מה שחשוב הם פשוט כובד מיותר על השרת שלכם. ותאמינו לי גם אני חשבתי שזה לא כזה רציני,, אבל אתרים שאני ראיתי, עם מאות ואלפי תמונות שאין בהם שום שימוש שהגודל שלהם הגיע לכמה ג׳יגה בית טובים..

דבר נוסף, תוספים מיותרים, מלבד שתוספים כבויים ולא מעודכנים הם סכנה לבטיחות האתר שלכם, הם מכבידים עליו גם כן.

קישורים

מה זה קישורים ולמה צריך אותם

המהות של קישורים היא מאוד פשוטה. תחשבו על ריהוט חדש שאתם רוצים לקנות לבית,, ויש לכם המון אופציות לחנויות ריהוט באינטרנט. אבל לאחת מהם קיבלתם המון המלצות מחברים, משפחה שזו החנות הכי טובה לריהוט, איכות מעולה, מחירים נוחים. בקיצור חנות מומלצת.. ברור הרי שהייתם קונים ממנה או לפחות הולכים לבדוק בעצמכם.

כך גם קישורים, ברגע שגוגל רואה שאתרים טובים מפנים אליכם לומר ״שם תמצאו את מה שאתם מבקשים בתחום״ זה מספר לגוגל, שאתם טובים. כמה שאתרים יותר חשובים ואוטריטות בתחומם מפנים אליכם, יש לכם חותמת יותר חזקה. פשוט, לא?

ולכן אתם צריכים קישורים שיופנו אליכם, אבל תזכרו טוב.. כמות זה חשוב אבל אם זה עולה על איכות, זה גרוע. אם אתרים גרועים (לא אמינים וכו׳) מפנים אליכם,, פעמים רבות שזה יוריד בדירוג האתר שלכם.. לכן אתם צריכים לבדוק היטב להשיג קישורים שיכנסו אל האתר מאתרים איכותיים או לפחות לא כאלה שהם גרועים ומוגדרים כספאם אצל גוגל (ויש המון כאלה)

סוגי הקישורים

שמדברים על קישורים באתר, מדברים בעיקר על קישורים נכנסים, כאלה שאתרים אחרים מפנים אלינו לאתר. אבל ישנם כמה סוגי קישורים:

  • קישורים פנימיים – (בהמשך בפסקת תוכן אני גם מדבר עליהם) קישורים שאנחנו במאמרים או בתוכן באופן כללי מפנים את הגולש לעמודים אחרים בתוך האתר בשביל שיהיה לו נוח יותר הניווט באתר.
  • קישורים חיצוניים – קישורים שאנחנו מפנים מתוך האתר אל מקורות חיצוניים, הקישורים האלה הם טובים בשביל לעזור לגולש למצוא עוד ידע באותו עניין שאנחנו מדברים עליו ולא יכולים להרחיב יותר (או למטרות באותו סגנון) רק צריך לשים לב להגדיר את הקישורים האלה כ- nofollow. שזו הגדרה שאפשר לעשות אותה בתוך אלמנטור והיא אומרת לגוגל לא לעקוב אחרי הקישור הזה, היות ואין לי צורך שהוא יעקוב ויצא מהאתר שלי.
    תיאור nofollow

כמות הקישורים לSEO

כמו שכתבתי למעלה, כמות הקישורים הנכנסים היא משפיעה מאוד על הקידום באתר, וככל שיש יותר, יותר טוב.. אבל וזה אבל גדול… אם יש הרבה קישורים אבל מאתרים לא טובים (ספאמרים) זה מוריד באופן די משמעותי את קידום האתר, ולכן העדיפות היא פחות קישורים, ושהקישורים יהיו מאתרים טובים.

בנוסף, צריך לשים לב שאם העמוד של האתר שמפנה אליכם שם כמות גדולה של לינקים ואחד מהם זה אתם, איכות הלינקים תרד וגם אתם בתוכם.. תמיד תדאגו שעמוד אחד יפנה רק אליכם או עוד אחד איתכם אבל ההקשרים יהיו נכונים.

איך משיגים קישורים לSEO

בואו נאמר, שהעבודה הכי קשה בSEO זה להשיג קישורים נכנסים לאתר שלכם. כי למה בעצם מישהו יפנה אליכם בכמות כזו.. אז נכון, אם האתר שלכם באמת אתר שמספק אינפורמציה או שנותן ערך מוסף ממשי לגולשים,, אז אתרים כן יפנו אליכם, אבל.. זה יקח קצת זמן ואין לכם אותו. אז להשיג קישורים זה עבודה מאתגרת..

אז ישנם כמה כלים שאנשי קידום פועלים איתם בשביל להשיג קישורים:

  • פורומים – ברחבי הרשת פזורים לעייפה פורומים בכל מיני נושאים, בפורומים האלה אתם יכולים להגיב או לכתוב מאמרים כרצונכם ולשלוח קישורים אל האתר שלכם. רק צריך לבדוק לפני האם אותם אתרים יצרו באתר שלהם nofollow על כל הקישורים, ובעצם לא השגתם כלום, כי גוגל פשוט לא רואה את האתר שלכם. בנוסף, כמו שכתבתי למעלה, אם האתרים האלה הם לא איכותיים אלא יותר מוגדרים כספאמרים, אזי עבודתכם תיהיה לשווא ואולי אף תגרע.
  • לבקש טובה – הכרתם אנשים בעלי אתרים אחרים,, אתם יכולים לבקש מהם לכתוב מאמר ולהפנות אליכם.. לא יודע אולי יש לכם המון חברים..
  • לרכוש כתבות – היום כל אתר חדשותי מוכר את האפשרות לכתוב כתבות ודרך זה פשוט יהיה לכם קישורים מדהימים אפילו. הבעיה בזה זה כסף כמובן.. אז אולי תמצאו אתרים זולים יותר,, אופציה.
  • ליצור אתר תוכן – מקדמי האתרים יוצרים לעצמם אתר תוכן אחד או שניים (ולפעמים יותר) שבוא הם מכניסים כל הזמן תוכן איכותי זה יכול להיות אתרים פשוטים ברמת העיצוב, אבל נכונים מבחינת חווית המשתמש. ושם בעצם תוכלו אפילו למכור לאחרים אפשרות לכתיבת תוכן עם קישורים יוצאים, או שתוכלו להחליף תכון בתוכן.. תבקשו מאחרים שיש להם גם אתרים כאלה, שאתם תכתבו באתר שלהם תוכן עם הפניה לאתר שלכם והם יכתבו אצלכם.

בקיצור הבנתם! זו עבודה, אבל לא בלתי אפשרית.. אז אחרי שעשיתם אופטימזציה טובה לאתר עם כל מה שכתבתי במאמר הזה, תוכלו לגשת לשלב שתיים שזה בעצם כל נושא הקישורים.

תוכן באתר

למה תוכן חשוב?

תוכן הוא המלך.. ככה יגיד לכם כל מקדם אתרים שהרגע סיים קורס קידום אתרים. והוא צודק לגמרי. תוכן הוא המלך. תוכן הוא בעצם הדבר היחיד שאתם מקדמים. בעיקר התוכן הטקסטואלי שאותו גוגל יודע לקרוא הכי טוב… אבל גם תוכן בתמונות או בסרטונים וכלים שונים, גם הם תוכן.. וכדאי מאוד להשקיע במלך, כי זה הדבר היחיד שיעשה את ההבדל בין להיות מקודמים לבין לא.

אתם יכולים להשקיע רבות באופטימזציה של האתר ולסדר כותרות, הררכיה, תפריטים ומה לא, אפילו בחווית משתמש השקעתם טיל.. ואתם יודעים מה, השגתם מאסטר שדאג לכם לקישורים מהאתרים שהם אוטריטה בתחום שלכם.. בקיצור שיחקתם אותה.. אוקי, יגיעו אנשים או גוגל לאתר ואין בוא תוכן, אז מה? מה אתם אומרים גוגל יקדם אתכם… לא ולא. הבנתם?!

SGE מה זה ואיך זה קשור לSEO

פסקה במאמר המוסגר! טוב, אין עוד הרבה מה לומר על SGE אבל מלמעלה אני אספר לכם שגוגל הכינו לנו הפתעה של החיים. SGE או באריכות  Search Generative Experience היא טכנולוגיה מבית גוגל שלוקחת את טכנולוגיית הAI ומכניסה אותו לתוך מערכת החיפוש. בעצם מה שגוגל אומרת לנו שהמערכת בעצם כבר לא תחפש תוכן באופן שאנחנו מכירים אותו כיום.. אלא היא בעצמה תדע להבין תוכן וע"י שאילתות והבנת הסאבטקסט והקונטקסט של חיפוש הגולשים.. ובתאכלס, אתם תצטרכו ליצור תוכן באמת מעניין וכזה שנותן ערך משמעותי לגולשים בשביל שמערכת החיפוש תביא אתכם לתוצאות.

ואם נפשט את זה יותר, מה שהיום אנחנו מסתכלים על מילות מפתח והם אלו שנותנים את הטון לכל מערכת החיפוש של גוגל.. זה כבר לא יהיה עניין, כי SGE תדע להבין תוכן באופן רחב הרבה יותר, ולכן כמה שתשקיעו (אבל באמת) תצליחו להגיע להישגים בגוגל,, ואם  תישארו באותו רעיון כמו היום,,, אופס תיהיו מאחור.

טוב קצת הרגעה! המערכת הזו בתחילתה ואנחנו נכון להיום לא יודעים מעבר למה שכתבתי (אולי טיפה יותר) איך המערכת תשפיע על הקידום האורגני. אבל לפי התכנון אנחנו מדברים על 2027/8 שהמערכת כבר כן תיהיה פעילה ולא כמו בגירסתה עכשיו של beta ותשפיע על כל מערך החיפוש.

מעוניינים שגם אז לא יהיה רלוונטי עבורכם, תשקיעו היום בתוכן מעניין ומשפיע בתוכן אמיתי על הגולשים.. ואתם על הגל.

אם אתם מעוניינים לקרוא קצת מעבר, אז בבקשה זה קישור שיתן לכם להבין מה כל הרעיון של SGE ומה אנחנו יודעים עד היום בעניין. בנוסף תוכלו גם להסתכל גם בקישור הזה שגם מרחיב קצת.

סוגי תוכן לSEO

אמר לי חבר, בתחום שלי אין מה לכתוב,, איזה תוכן אני כבר יכול להביא… אני חשמלאי.. 

טוב תרגעו, אני כבר הבאתי לו בראש, כמה הוא יכול לכתוב ואיזה תוכן פצצה הוא יכול להביא… בכל אופן, תוכן הוא לא דווקא בלוג, מאמרים או עוד איזה משהו רשמי.. תוכן זה לתת ערך. פשוט וקל.. אם אתה נותן ערך לאנשים דרך מאמרים, מעולה ואם אתה נותן דרך עמודים באתר,, ג״כ מעולה.. הכל נכנס טוב כל עוד וזה תוכן שנותן ערך.. שהגולשים שיגיעו אליך יבואו שוב, בגלל שאתה עוזר להם במשהו.

וגוגל, אותו דבר. הוא רואה שהתוכן שלך עוזר ונותן ערך אז הוא יביא לך עוד גולשים..

קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים בתוכן

אתם צריכים בתוכן שלכם להוסיף קישורים. כי ברגע שאתם מוסיפים, התוכן מקבל נפח שונה, בעצם אתם לא כתבתם מאמר בלי אחריות אלא אתם עומדים מאחרי הדברים והראיה שאתם שולחים אפילו מהמאמר למקומות שעוזרים לגולש יותר, אם זה לאתרים חיצוניים שמוסיפים ידע או נותנים תוקף לדברים ואם זה קישורים פנימיים לעמודים אחרים באתר שלכם מאותו עניין של מענה רחב יותר או ידע עמוק יותר על הנושא המדובר.

לקישורים פנימיים יש ערך נוסף והוא, התמצאות תקינה יותר באתר. לדוגמא אתם מוכרים חליפות וכותבים בבלוג עד כמה חליפה מצמר יותר איכותית וכו׳ ואז מתוך המאמר אתם מפנים את הגולש לקטגוריית החליפות ששם הוא יכול גם לרכוש אבל גם לראות בפועל על מה מדובר.. הבנתם!

אל תשכפלו תוכן באתר

גוגל יודע שאתם משכפלים, ויודע טוב.. רוצים הוכחה? תקחו קטע מאתר אחר ופשוט תחפשו אותו בגוגל.. אתם תגיעו לאתר הזה.. עכשיו תחשבו שהעתקם ממישהו אחר מאמר, בחיפוש קטן בגוגל שניכם תעלו בתוצאות.. פדיחה..

בקיצור גוגל יודע טוב מאוד,, ומעניש קשה בדירוג האתר.. אז תצרו תוכן משלכם (ובשקט! גם אם אתם מעתיקים, פשוט תלמדו את המאמר טוב, ותכתבו אותו בנוסח שלכם,, זה בסדר)

אל תגנבו תוכן מאחרים

כמו שכתבתי בפסקה הקודמת, להעתיק זה גרוע, אבל יש עוד חלק והוא. שאתם יכולים להסתבך משפטית. ועכשיו אני אגלה לכם, שיש עורכי דין שעושים כסף והמון ממנו על חשבון אתרי אינטרנט בכמה תחומים, לגבי נגישות כבר שמענו על כאלה. אבל גם בגנבת תוכן, הם מחפשים, מוצאים ופונים לבעלי האתר שגנבו ממנו ופשוט יוצרים תיק תביעה.. לא כדאי לכם זה בלשון המעטה.

שהרובוט AI יהיה המנהל SEO שלכם

AI זה חדש,, ולכן הדעות חלוקות, האם שימוש בתוכן שנוסח ע״י רובוט יקבל דירוג נמוך או לא. אבל אני חושב (לא בטוח) שרוב המקדמים יסכימו איתי, שאם הרובוט יצר לנו מאמר ואנחנו סידרנו את הנוסח לצורה אנושית יותר, לא תיהיה בעיה.. לכן תלכו על זה, זה סבבה (לבנתיים).

AI ככלי לכתיבת תוכן לאתר SEO

חוויית משתמש | UX בSEO

מה זה חווית משתמש

חווית המשתמש UX היא בעצם החוויה של הגולש, בדגש גם הגולש גוגל. הרי אתם מבינים שאם האתר שלכם יראה פח ולא יהיה מובן איפה צריך ללחוץ ומתי לעבור ואיך לעבור, שום גולש לא יהנה בו ולא יחזור שוב. וגוגל, כן גוגל לא יחזור או שיחזור להוריד עוד ציון.

אז חווית משתמש היא כפשוטה, שתיהיה חוויה טובה למשתמש..

חשיבות מהירות אתר לSEO

ובתוך חווית המשתמש ישנו את הברומטר של מהירות האתר,, כי זה בעצם אותו דבר, אם הגולש יכנס ויצטרך לחכות דקה בשביל שהעמוד יטען,, הוא פשוט ילך, לא כיף להמתין ובמיוחד לא בעולם כמו שלנו שהכל עובר בשניות..

אבל צריך לשים לב, יש כל מיני כלים שבודקים את מהירות האתר שלכם כדוגמת הכלי של גוגל הזה  או הכלי המעולה של gtmetrix. וישנם אנשים שיעשו עליכם המון כסף בשביל להביא שהציון יהיה 100% וזה סבבה, זכותכם לשלם. אבל צריך להבין שאם האתר כשאתם פותחים אותו הוא מהיר וטוב,, ולא נתקע לכם.. אז הוא טוב. אתם רוצים לשפר עוד, סבבה אבל אל תיכנסו לתחרות של 100% כי אתם תוציאו כסף מיותר על משהו שהוא לא באמת נצרך.. גם אתר שמקבל 80% הוא אתר שיכול להתקדם מעולה בגוגל והמהירות לא תפגע בו.

האופציה השניה היא להיכנס למאמר הזה שבו אני מדריך אתכם איך להגיע לציונים מעולים במהירות האתר שלכם..

רספונסיביות

רספונסיביות, הכוונה התאמת האתר למסכים בגדלים שונים. יש היום המון בוגי מסכים וכ 70% מהגולשים באינטרנט משתמשים במסך הטלפון בשביל לצרוך תוכן. ולכן מחוייב הדבר לדאוג לכמה שיותר סוגי המסכים בשביל נראות טובה.

בעידן אלמנטור, הבילדר הטוב ביותר שיש למערכת וורדפרס (לפי דעתי) ישנה אפשרות לעצב רספונסיבית עד 5 מסכים (ולמתחכמים אפילו יותר), אז התמשו בכלי שלהם בשביל לעשות את זה טוב.

דברים שאסור לשכוח בSEO

לפתוח את האתר לקריאה

בזמן שבונים אתר ועלולים לשנות עמודים או למחוק וכן על זה הדרך, אנחנו מעדיפים להשתמש בפונקצייה של וורדפרס שגורמת למנועי החיפוש לא לסרוק את האתר. המטרה שהם לא יסרקו את האתר במצב שהוא לא תקין ולאחר מכן נצטרך לעדכן או להסיר עמודים ממנועי החיפוש וכו'.

את הפונקצייה הזו צריך להפסיק לפני שאנחנו מתחילים לקדם את האתר, היות ועכשיו אנחנו מעוניינים שמנועי החיפוש כן יסרקו את האתר.. בשביל זה אנחנו פה בעצם.

אז איך אתם מבטלים? טוב ששאלתם, הנה המסלול לוח בקרה וורדפרס > הגדרות > קריאה > לבקש ממנועי חיפוש לא לאנדקס את האתר. תורידו את הסימון אם הוא קיים.

לעדכן שפה

כמו כן, אתם צריכים לא לשכוח לעדכן את השפה של האתר או/ו להוריד קבצי תרגום זמינים. אתם רוצים שהאתר יהיה מעודכן בצורה הטובה ביותר.

לעדכן זמנים ומיקום

אותו דבר ובשביל להיות מעודכנים במיליון אחוז, אל תשכחו לעדכן את השעון של האתר, התאריך והיום הראשון בשבוע (בישראל כמובן ראשון). כל הדברים האלה מסתנכרנים גם אצל גוגל ובעתיד לא נחווה בעיות בגללם.

ליצור עמוד 404

עמוד 404 או Error 404, מופיע בכל פעם שעמוד מסויים, או ליתר דיוק URL שהגולש הופנה אליו, כבר לא קיים והדפדפן לא מוצא אותו. במקום שהדפדפן יזרוק אותו לעמוד ברירית מחדל שלו שבעצם הוא זרק את הגולש החוצה מהאתר שלכם, ישנה אפשרות ליצור עמוד כזה בתוך האתר וזה מורה לדפדפן שבכל פעם שאתה לא מוצא את הURL פשוט תחפש עמוד 404 ותציג אותו.

המטרות של עמוד 404:

  • להשאיר את הגולש באתר – אתם יכולים בעמוד הזה ליצור משהו נעים או לעיתים אף מצחיק בשביל שהגולש לא "יתרגז" עליכם. בנוסף, תשאירו כפתור או תפריט שלם של האתר, שהוא ידע לאן ללכת או לחזור מכאן.
  • גוגל – גוגל לא אוהב שאנחנו לא משקיעים בגולשים שלנו, ולכן אכפת לו מאוד אם יש עמוד 404 או לא,, בנוסף אל תשכחו שגוגל הוא גם גולש, ואם אין עמוד 404 אז גם גוגל נזרק החוצא מהאתר, לא יפה!

לסיכום

קידום אורגני או בשמו המקצועי SEO לא קשה, בעיני גם לא מורכב מידי. נכון, יש מושגים שהם קצת רחוקים מחיי היומיום שלנו,, אבל מאוד קל ופשוט ללמוד אותם ובשביל זה המדריך.

המטרה של המדריך, כמו שכתבתי למעלה, שאם בא לכם לחסוך כסף והמון ממנו, בנוסף אתם יודעים שהאתר שלכם באופן כללי לא מורכב יתר על המידה ולא נוצרו בו בעיות מהותיות, אז אתם כן יכולים להשקיע טיפה למידה וצעד צעד עם המדריך הזה, אתם תעשו אופטימזציה מושלמת באתר שמיד לאחריה, ישארו לכם שלשה חלקים שתצטרכו לבצע באופן שוטף:

  1. יצירת תוכן באופן חודשי – בין 2 ל 5 פוסטים, מאמרים או כל תוכן באופן חודשי.. (מניסיון 3 שעות בחודש ואולי)
  2. השגת קישורים – קצת עבודה, אבל שתופסים את הנקודה,, זה די זורם.. ושם גם שווה קצת להשקיע כסף ובייחוד שחסכתם די הרבה על הקידום.
  3. בדיקה – תבדקו פעם בשבוע מה קורא עם האתר, איפה הוא עומד וכו' וככה תשתפרו.

והנה חסכתי לכם בחישוב מהיר 15,000 ש"ח.

אז תיישמו ותהנו.. אני מבטיח להיכנס על בסיס שבועי ולעדכן דברים חדשים, שאם התחלתם את התהליך אני אעזור לכם ויתן לכם את החדשות העדכניות בתחום.

5 1 vote
דירוג מאמר
Subscribe
Notify of
guest
2 הערות
Inline Feedbacks
View all comments
יעקב בוגנים
יעקב בוגנים
8 months ago

וואו… נתת לי מושג בקידום אתרים… לא היה לי מושג בזה.. מחכה למדריכים הבאים שלך…

מדריכים ומאמרים קשורים
eliko.web.studio
התוסף elikoDuplicate, נוצר בכדי לתקן עוול שוורדפרס עושה לנו המון שנים ולא מוסיף לנו שכפול לעמודים ולפוסטים😜
eliko.web.studio
פיתחתי את התוסף elikoShowID, תוסף פשוט, קטן אך עוצמתי שברגע שתתקינו אותו, מיד תוכלו לראות ברשימת הפוסטים/עמודים עמודה חדשה שמתחתיה יופיעו כל מספרי הid של הפוסטים.
eliko.web.studio
מדריך PHP בחינם למתחילים שמעוניינים לפתח אתרים בוורדפרס בליגה של הגדולים, בצעדים פשוטים, ובחינם לגמרי וללא צורך בהרשמה. פשוט להיכנס ולהתחיל ללמוד.
eliko.web.studio 
מדריך HTML בחינם למתחילים שמעוניינים לדעת על פיתוח אתרים בשפת HTML, בצעדים פשוטים, ובחינם לגמרי וללא צורך בהרשמה. פשוט להיכנס ולהתחיל ללמוד.
eliko.web.studio
טיפים וכלים לתוכנת אילוסטרייטור.. כל מעצב גרפי מכיר.. טיפים וקיצורי דרך מעניינים ואפילו כלים וחידושים.. תשמרו את הקישור לא תתחרטו🤪🤪
eliko.web.studio
מפתחי ומעצבי אתרים צריכים המון פעמים אייקוני אימוג'י שונים. והפתרונות הם אפליקציות למיניהם.. אז לא עוד מבחר אימוג'י בשיטת העתק הדבק בלבד

תודה שאישרת את הצעת המחיר!

לא צויין כתובת מייל

סך תשלום ראשון (מקדמה) 30% מסכום העסקה הינו:

בפרוייקטים של עיצוב גרפי או/ו פרוייקטים שלא עולים מעל לסכום של 2000₪, התשלום לא יתחלק לפעימות אלא התשלום יושלם בפעימה ראשונה או יתחלק לשתי פעימות על פי הסיכום בטלפון או בהודעות

העברה בנקאית

בנק – ONE ZERO (18)
סניף – ראשי (001)
חשבון – 202003116
ע"ש – אליהו כהן

תשלום באפליקציות

bit/PayBox
במספר טלפון 0503528688